Február 9-én ünnepelte volna 56. születésnapját a magyarok korábbi nagy reménysége.
Kesjár Csaba autóversenyzőként 1985-ben abszolút magyar bajnok, 1986-ban hegyi bajnok lett.
A Formula Easter kategóriában 1982-ben, 1983-ban, 1984-ben, 1985-ben magyar bajnok volt. A Formula Ford kategóriában 1986-ban osztrák bajnok volt. 1987-től 1988-ig a német Forma-3 bajnokságban versenyzett, 1987-ben a 9. helyen végzett.
A szakemberek tervei szerint ő lett volna az első magyar versenyző, aki a Formula–1-ben szerepelt volna.
Az 1987-es Magyar Nagydíj hétvégéjén tesztelhette a Zakspeed csapat autóját, így ő lett az első magyar, aki F1-es autót vezetett.
Az NSZK Forma-3-as bajnokságának a Norisringen tartott hétvégéjének egyik edzésén a Dallara 388-asából kifolyt a fékfolyadék, aminek következtében 200 km/órás sebességgel a falnak csapódott és a korlátok közé szorult.
Féknyomnak nyoma sem volt.
Sérülései olyan súlyosak voltak, hogy már nem tudták megmenteni az életét, a másnapi futamot a tragédia után törölték.
A nol.hu korábban azt írta róla, több mint százezren éljenezték a Hungaroringen, a nürnbergi tragédia után három héttel pedig a Farkasréti temetőben sok ezren kísérték az utolsó útjára.
A lap így fogalmazott: “A nürnbergi államügyészség az egy esztendővel később lezárt vizsgálatában nem állapított meg személyi felelősséget, ám az okokat sem sikerült felderítenie. Sok mindenről lehetett hallani. Felröppent, hogy a tó felett éppen lenyugvó nap vakította el Csabát, mint ahogyan az is, hogy öngyilkos akart lenni. De mindkettő badarság.”
Halála után így nyilatkozott barátnője, Verner Imola:
Népszerűségét mutatja, hogy még ma is Facebook-oldalon őrzik az emlékét, 1992 óta pedig egy általános iskola is nevét viseli.
Az oldalon megjelenő és olvasható véleményekért és hozzászólásokért a blog semmilyen nemű felelősséget nem vállal.
Kövess minket a Facebookon is!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: