Évente több mint 600 focipályányi fenyő alá kerülnek ajándékok Magyarországon. Vajon mi történik a nagy gonddal vagy éppen nagy sietséggel kiválasztott meglepetéseinkkel karácsony után? Szembefuthatunk velük egy apróhirdetési oldalon „sürgősen eladó” felirattal? A Jófogás megnézte, tavaly mik landoltak az oldalon december 25. és január 15. között, hogy kiderítse, miben tér el az adott időszak egy átlagos hónaphoz képest.
Ha élmény, akkor színház!
Kétszer annyi koncertjegyet kínáltak eladásra karácsony után (+58%), mint egy átlagos hónapban. Lehet, hogy a nagymama mégsem death metal rajongó, vagy a bátyánk nem hajlandó a kedvenc női feminista rockbandánk zenéjére csápolni. Ha élményt ajándékoznánk, jobb ötlet a színházjegy, amit tavaly jóval kevesebben adtak el a mért időszakban (-27%).
Mégsem volt telitalálat Lujzikának kutyust venni
Nincs édesebb dolog, mint egy karácsonyi dobozból előbújó kiskutyus, azonban nem minden esetben a legjobb ötlet élő ajándékkal kedveskedni szerettünknek. Tavaly karácsony után 10%-kal több kutyáról tettek fel hirdetést a Jófogásra. A macskák ellenben úgy tűnik bedorombolták magukat a szívekbe, fele annyian (-47%) tűntek fel apróhirdetésként.. A karácsony utáni időszakban 527 ló és 102 kecske talált gazdára, előbbi 2%-kal több, utóbbi 17%-kal kevesebb, mint egy átlagos hónapban. Remélhetőleg ők is a karácsonyfa alatt bújtak meg masnival a fejükön.
Zeneszót a panelbe!
Házban maradtak a hangszerek, kevesebb gitár (-10%), dob (-14%), zongora (-26%), fúvós hangszer (-44%) apróhirdetés futott az oldalon karácsony után, hogy a januári napokat feldobja a trombitaszó a panelben.
Játékok és klasszikus ajándékok
Egy átlagos hónaphoz képes látványosan kevesebb gyermekkönyv (-53%), babajáték (-47%), LEGO (-43%), plüssjáték, játékfigura (-43%) volt az eladói oldalon.
Vajon azért, mert a gyermekek nem tudnak apróhirdetést feltenni a „már nem ezt akartam, hanem a pont másikat” babákról és „olyat akartam, aminek kés ÉS géppisztoly is van a kezében, nem ezt” akciófiguráról?
A klasszikus ajándékok bejöttek az új tulajdonosoknak, jóval kevesebb kerékpár (-42%), varrógép (-40%), bélyeggyűjtemény (-35%) és társasjáték (-31%) hirdetés volt a karácsony utáni időszakban, mint egy átlagos hónapban.
Nem kell azonban szívgörcsben várni, hogy eltaláljuk-e szerettünk ízlését, vagy apróhirdetés lesz az ajándékunkból.
A karácsony utáni időszakban 16%-kal kevesebb volt az összes hirdetés, ami azt is mutathatja, hogy ajándékaink legjava már első körben megtalálja igazi gazdáját.
Az oldalon megjelenő és olvasható véleményekért és hozzászólásokért a blog semmilyen nemű felelősséget nem vállal.
Kövess minket a Facebookon is!
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: