Egy családanyát gyerekeivel együtt zártak ki a hotelszobájából.
Megérkezett kedd délután a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre azoknak a magyar turistáknak az első csoportja – százkilencvennégy ember –, akiknek a Green Travel utazási iroda vasárnap bejelentett csődje miatt szakadt meg a nyaralásuk. A még kint maradtak ma három géppel érkeznek haza – olvasható a Bors Online-on.
A lapnak nyilatkozott Kiss Amália, aki családja egy másik família társaságában múlt szerda óta nyaralt Antalya egyik szállodájában, mikor megtörtént a baj.
“Vasárnap este a hírekből értesültünk az utazási iroda csődjéről. Egy hetet fizettünk ki, e hét szerdán indultunk volna haza. Hétfő délután azonban már lezárták a szobáinkat, fürdőruhában ragadtunk kint. A recepciósok közölték, hogy öt napra volt kifizetve a szállásunk, nem hétre. A menedzsertől végül kaptunk egy kedvezményes árajánlatot, amit saját zsebből fizettünk, így visszaengedtek minket a szobáinkba” – mesélte a Borsnak Amália, aki hozzátette azt is, hogy semmilyen segítséget nem kaptak a törökországi magyar nagykövetségtől.
Amáliáék már hétfőn felhívták a magyar konzulátust, regisztráltak a nagykövetség honlapján, segélyvonalakat is felhívtak, de sehonnan nem kaptak segítséget. Hozzátette: olyanok is voltak, akik nem tudták kifizetni saját zsebből a szállást a fennmaradó két napra, így ők az utcára kerültek.
Egyébként kiderült, azokkal is kifizettették a hétfőt, akik aznap éjfélig a szálloda aulájában voltak, étel, ital, tisztálkodási lehetőség nélkül.
Az oldalon megjelenő és olvasható véleményekért és hozzászólásokért a blog semmilyen nemű felelősséget nem vállal.
Kövess minket a Facebookon is!
A boltban is meg kell nézni, hogy a tejnek nem járt-e le a szavatossága. Senki nem tiltja, hogy a bejelentkezésnél valaki megkérdezze, minden rendben van-e. Számomra ez lenne a természetes. De nyilván mindenki más. Én pl. saját magam szeretek programot szervezni. Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy valószínű, hogy az utazási iroda már jóval a csőd előtt tudott a dologról. A baj az, hogy az ilyen emberek miatt fizetett az ország egy vagyont pl. a pilisinveszt károsultjainak vagy a brókertörténet megrövidítettjeinek, miközben sok ember egészségpénztárba befizetett pénze is így veszett el, mert olyan bankba tették a pénzt, ami belekeveredett a brókerbotrányba. A károsultak megkapták a pénzüket vagy annak egy részét, az ep. tagok viszont nem.
Megmondom és részemről befejezve. Ha bejelentkezek egy szállodába, megnézem a papírokat, ha nem tudok valamit megkérdezem. Amikor odaértek, nyilván be kellett jelentkezni. Senki nem tiltja, hogy a biztonság kedvéért tisztázzák a dolgot. Ha minden rendben van ok, mehet a boldog nyaralás, ha gond volt, 5 nap alatt lehetett volna tenni valamit.
Hihetetlen mennyire okos vagy Hathazy! Szerintem azt sem tudod mihez szoltal hozza. Ez a Torokorszagi ut, utazasi irodan es azok brokerein keresztul megvasarolt komplett csomag volt. Ha nem tudod ez mit jelent, akkor roviden: utazas, szallas es fel vagy teljes panzio, esetleg nemi program kifizetese, valamint az utasbiztositas is a legtobb esetben benne van az ilyen csomagban. Ezek az emberek fizettek, kaptak rola egy vouchert es biztonsagban ereztek magukat. Az utazasi iroda atverte oket! Az utazasi irodak nem egy-ket hettel korabban tudjak magukrol, hogy csod elott allnak. Ott nagy valoszinuseggel sikkasztas van a hatterben, ahol egy utazasi iroda igy csodbe megy! Csak ugy tudjak elrejteni a sikkasztast, ha szandekosan a viszonteladoknak nagyobb szazalekot adnak es a tenyleges aron alul adjak a szolgaltatast, a csomagokat es ebben az esetben hosszu ideig tudjak gorgetni a hianyt, ezzel eltuntetve a sikkasztas nyomait, ha eleg hosszu ideig sikerult megcsinalni, akkor kibogozhatatlan.
Aki nem kepes maganak leszervezni onnaloan egy kedvezmenyes utat, annak az ilyen csomagok helyett inkabb a csoportos utazast ajanlom. Egy csod eseten ott biztosan a penzenel marad, mert visszakapja, es kizarolag az utazasa ugrik, ami nem kellemes, de anyagi veszteseg, megalaztatas es hajlektalansag nem eri kulfoldon.
Róbert Hatházy! Mondd már meg hogyan ellenőrzöm, hogy 7 nap van befizetve. Az utazási iroda fizet a szállodának. Szerintem eddig nagyon sokan nem is gondoltak abba bele, hogy kevesebb napot fizet az utazási iroda a szállodába. Két opció volt, van szerintem. Vagy ki van fizetve vagy nincs. Pont.
Sajnálom a károsultakat, de ha elmegyek egy szállodába, ellenőrzöm, hogy valóban 7 nap a 7. Amúgy pedig miért is a szállodától várták, hogy megoldja a gondjukat. Igaz, lehettek volna segítőkészebbek is, de aki nem fizet, bizony így jár(hat). Az egy másik kérdés, hogy esetleg a szálloda is tehetett volna lépéseket, hogy segítsen a bajbajutottakon, a nagykövetségről nem is beszélve.